درب ضد انفجار

مشخصات مقاومتی درهای ضد انفجار:

مقاومت این درها در برابر فشار حاصل از انفجار (External over pressure) ، حداقل برابر 10 تن بر متر مربع ( هر تن بر متر مربع معادل یک بار فشار می باشد) و همچنین تحمل درب ها در برابر فشار ناشی از مکش حاصل از انفجار (Internal over pressure) برابر حداقل 3 تن بر متر مربع می باشد. لازم به توضیح است که حداقل ضریب اطمینان ( FS) که در طراحی دربهای ضد انفجار در نظر گرفته می شود برابر 2 می باشد. جنس آهن الات بکار رفته در ساخت درب و چهارچوب از نوع ST 37 و یا ST 52 می باشد.

استاندارد درهای ضد انفجار :

طبق تعریف قدرت انفجاری که از آن در طراحی درهای ضد انفجار نامبرده می شود ، معادل فشار حاصل از انفجار 1 تن TNT در فاصله 100 فوتی ( 31.5 متری) از درب می باشد که تولید ماکزیمم فشاری معادل Kpa 69 در 20 میلی ثانیه آغازین می کند و موج برگشت آن 30 درصد انفجار اولیه است.

لولا :

لولاهای مصرفی در ساخت درهای ضد انفجار ، فولادی و از جنس CK 45 و VCN 200 بوده و با قطر 70 میلیمتر و متناسب با ابعاد و وزن درها ، تعداد لولاها ، متغیر می باشند ، لولاها به گونه ای طراحی شده اند که توان مقاومت در برابر خوردگی و وزن بالای درها را دارا می باشند. همچنین لولاهای مذکور دارای بلبرینگ کف گرد و پیچ تنظیم بوده که به درب قابلیت رگلاژ را می دهد.

وضعیت درب پس از انفجار :

طبق تعریف استاندارد ، هر درب پس از انفجار، می تواند دچار تغییر شکل پلاستیک ( Damage) شود ، اما این خرابی نباید به گونه ای باشد که اجسام داخل ساختمان به هیچ وجه دچار آسیب نشود.

قابلیت استفاده از دربهای مقاوم در برابر انفجار شرکت درب خرم :

درهای مقاوم در برابر انفجار در مقابله با نیروی فشاری وارده از خارج ساختمان و نیروی کششی اعمالی از داخل ساختمان طراحی شده است و در اماکن مختلف به شرح ذیل قابل استفاده می باشد.
--- صنایع ( نفت ، گاز ، پتروشیمی)
--- صنایع ( نظامی – پدافند غیر عامل)
--- آزمایشگاههای خاص
--- صنایع ( دریایی و کشتی)


قابلیت استفاده از دربهای مقاوم در برابر انفجار شرکت درب خرم :

الف ) جنس ورق لنگه درب ← دو لایه ورق فولادی از جنس ST37 و یا ST 52 پشت و رو به ضخامت 6 میلیمتر
ب ) جنس چهارچوب ← چهارچوب درها در 3 ضلع ، از نبشی 20 و لبه پائینی از ناودانی 20 می باشد.
ج) شبکه بندی تقویتی داخل درب ← بین ورقهای رویه و پشت از شبکه های فلزی ( پروفیل – نبشی – ناودانی) ، جهت استحکام بیشتر و جلوگیری از تغییر شکل ، به صورت یکپارچه و با فواصل منطبق با محاسبات تحلیل تنش استفاده خواهد شد.
د) مواد پر کننده فضای داخل درب ← با توجه به نوع کاربری درهای ضد انفجار ، در داخل بدنه کلیه درب ها از عایق حرارتی پشم سنگ (Rock Wool) با وزن مخصوص m3/kg 150- 100 و ضریب انتقال حرارت m.k/ w 035/0 در C 25 و مقاوم در برابر حرارت بدون تغییر شکل تا دمای ( c 1000- 850( استفاده می گردد.
ه) نوار درزگیر و هوابند ← دور تا دور درها و همچنین وسط درهای دو لنگه دارای سیستم هوابندی توسط لاستیک سیلیکون ( جهت ممانعت از ورود دود و گرد و غبار و خاک به داخل ساختمان ) می باشد.
ز) روکش رویه درب ← می توان از ورق استینلس استیل ضد خش با ضخامت مختلف و یا MDF با روکش PVC ضد خش در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده نمود.
ر) ابعاد و اندازه ، جهت گردش : کلیه درهای ضد انفجار در ابعاد و اشکال متفاوت ( در انواع تک لنگه ، دو لنگه ، کتیبه دار) قابل اجرا بوده و می توان با توجه به نوع کاربری و مشخصات پروژه طراحی ، ساخت و نصب و راه اندازی نمود.
همچنین جهت گردش درهای ضد انفجار با نیاز مشتری و با توجه به نقشه های معماری پروژه در نظر گرفته می شود.


یراق آلات :

--- درهای یک لنگه و همچنین لنگه فعال درهای دو لنگه از سمت خارج مجهز به یک دستگیره متحرک بوده که باز کردن درب از سمت خارج در صورت قفل نبودن را میسر می سازد ( طبق نمونه اختصاصی این شرکت )
--- باز کردن درهای یک لنگه و همچنین لنگه فعال درهای دو لنگه از سمت داخل توسط دستگیره آنتی پنیک از سمت داخل قابلیت باز شدن را دارد.( طبق نمونه اختصاصی این شرکت )
--- عملکرد قفل ها بدین گونه می باشد که در صورت قفل بودن درب با استفاده از دستگیره آنتی پنیک از سمت داخل ، قابلیت باز شدن را دارد. ( Anti Panic Bar)
--- چنانچه ابعاد و وزن درها متعارف باشند ، می توان جهت بسته شدن درب از فنرهای هیدرو مکانیکی استفاده نمود (Door Closer)
--- دیگر تجهیزات قابل نصب:

◄ چفت مکانیکی بر روی لنگه ثابت درهای دو لنگه
◄ Access Control
◄ Electrical System
◄ Door Holder
◄ زنجیر آمریکایی (جهت سهولت در بسته شدن درب)

--- رنگ آمیزی درب ها :
رنگ آمیزی کلیه درها بهمراه چهارچوب مربوط در سه لایه Primer ، Intermediate ، Finishing انجام و اعمال می گردد. شرایط محیطی هنگام رنگ آمیزی ، اجرای سند بلاست ، ضخامت رنگ لایه ها و همچنین جنس رنگ ها به همراه تست های لازم مطابق با مدارک پروژه انجام می گردد. ضمنا کد رنگ لایه نهایی در زمان اجرای مربوطه به سازنده ابلاغ می گردد.

--- خدمات فنی شرکت درب خرم:
◄ بازدید از محل پروژه مشتری و اندازه برداری
◄ تهیه نقشه های کارگاهی مربوط به کلیه درها و ارسال نقشه ها جهت بررسی و تائید نقشه ها توسط مشتری
◄ انجام کنترل های حین تولید و فرایند توسط واحد کنترل کیفیت و ثبت اطلاعات
◄صدور درخواست بازرسی طبق (ITP) توسط (TPA یا مشتری) و صدور مجوز انجام مراحل بعدی ساخت از سوی ایشان
◄صدور گواهینامه محصول برای هر کدام از محصولات
◄تهیه و ارسال مدارکی از قبیل Calculation ، PQR ، WPS ، Painting Procedure ، Welding Procedure ، QC Plan Marking & Packing Procedure

--- پشتیبانی و گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات شرکت درب خرم :
◄ 24 ماه گارانتی
◄10 سال خدمات پس از فروش
◄ حمل و نصب
◄ نگهداری و پشتیبانی
◄ صدور دفترچه راهنما جهت استفاده صحیح از درب ها

Designing & Manufacturing & Installing of Special Doors


Metal,Safety& Security Doors Blast,Fire& Bullet Resistant Doors

error: Content is protected !!