درب ضد اشعه

مقدمه :
درهای ضد تشعشع (شیلد یا شیلدینگ) جهت محافظت از نیروی انسانی در محل هایی که امکان تابش اشعه های خطرناک مانند (ایکس یا گاما –نوترونی با دوزهای بالا ) طراحی می شوند.
مشخصات فنی این دربها بر اساس محل قرارگیری و میزان تابش اشعه متغیر است و طبق درخواست مشتری طراحی و ساخته می شوند و به همین منظور هرچه ضخامت درب بیشتر باشد قابلیت مذکور نیز بیشتر می باشد و متعاقب آن درب سنگین تر است.
با توجه به کاربرد انواع پرتو ها در صنعت و علم پزشکی ، لزوم محافظت از افراد و کارکنان که در اطراف منبع تولید پرتو فعالیت می کنند ، امری بدیهی به نظر می رسد ، این پرتوها شامل امواج فرابنفش ، اشعه ایکس و ...که طول موج آنها کمتر از طول موج نور و شدت انرژی آنها بیشتر است ، می باشد.

استاندارد درب های ضد اشعه :

درهای ضد تشعشع (شیلد یا شیلدینگ )جهت محافظت از افراد و کارکنانی که در محل های خاص ، امکان تابش و برخورد اشعه های خطرناک مانند ( ایکس ، گاما،نوترونی لا دوزهای بالا که طول موج آنها کمتر از طول موج نور و شدت انرژی آنها بیشتر است ) را دارند ،مورد استفاده قرار می گیرند.

قابلیت استفاده درهای مقاوم در برابر حریق شرکت درب خرم :

۱- بیمارستان ها و کلینیک هایی که از پرتوهای رادیویی برای درمان استفاده می کنند.
۲- مراکز انرژی اتمی و تاسیسات هسته ای
۳- مراکز صنعتی که احتمال تابش اشعه در آن وجود دارد.
۴- مراکز رادیویی و مخابراتی که در آن از تجهیزات رادیویی پر قدرت استفاده می شود.
۵- مراکز نظامی و اداری که در آن از تجهیزات پر قدرت استفاده می شود.
۶- کاربردهای نظامی در سیستم های تست هسته ای و لیزر

مشخصات فنی دربهای ضد اشعه شرکت درب خرم :

◄ جنس ورق لنگه درب : استفاده از ورق های ضخیم فولادی ST52 و یا ST37 با ضخامت مشخص جهت مقابله با تشعشع طبق استاندارد ( البه ضخامت ورق بر اساس نوع دوز اشعه تائید شده قابل محاسبه می باشد)
◄جنس چهارچوب : چهارچوب درها از نبشی با سایزهای متناسب با وزن بدنه درب ساخته می شود.( سایز نبشی بر اساس محاسبات تعیین می گردد)
◄ نوار درزگیر و هوابند : دور تا دور دربها و چهارچوب همچنین وسط دربهای دو لنگه دارای سیستم هوابندی توسط لاستیک مقاوم در برابر تشعشع (جهت ممانعت از عبور هوا و تشعشع)
◄ روکش رویه درب : می توان از ورق استینلس استیل ضد خش با ضخامت مختلف و یا MDF با روکش PVC ضد خش در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده نمود.
◄ ابعاد ، اندازه ، جهت گردش : کلیه دربهای ضد اشعه در ابعاد و اشکال متفاوت ( انواع تک لنگه و دو لنگه ) قابل اجرا بوده و می توان یا توجه به نوع کاربری و مشخصات پروژه طراحی ، تولید و نصب و راه اندازی نمود. همچنین جهت گردش درهای ضد اشعه با نیاز مشتری و با توجه به نقشه های معماری پروژه در نظر گرفته می شود.

لولا ها: لولاهای مصرفی در ساخت درهای ضد انفجار ، فولادی و از جنس VCN200 و CK45 بوده و متناسب با ابعاد و وزن درب و بر اساس محاسبات ، تعداد لولاها ، متغیر می باشند.
لولاها به گونه ای طراحی شده اند که توان مقاومت در برابر خوردگی و وزن بالای دربها را دارا می باشند – همچنین لولاهای مذکور دارای بلبرینگ کفگرد بوده که به درب قابلیت باز و بسته شدن روان را می دهد.
یراق آلات : درب دارای مکانیزمی خاص با قابلیت حرکت چرخشی زبانه ها ، جهت فشردن بدنه بر روی چهارچوب جهت آب بندی هر چه بهتر می باشد.
◄ استفاده از مرغوب ترین دستگیره و یراق آلات طبق نظر مشتری
◄ استفاده از مکانیزم درب های خزانه و دستگیره های ویژه دربهای فوق سنگین
◄امکان استفاده از دستگیره فلکه ای از هر دو طرف
◄امکان استفاده از جک های هیدرولیک در دربهای فوق سنگین جهت باز و بسته نمودن درب
◄ کنترل تردد Access Control

◄استفاده از مکانیزم زبانه های متحرک در هر 4 جهت که در چهارچوب مهار می شوند.

- مکانیزم قفل دربهای ضد اشعه از نوع فلکه ای دو طرفه همانند دربهای خزانه و صندوق های نسوز سنگین می باشد که دارای زبانه های متحرک بوده که در هنگام بستن و قفل کردن درب ، زبانه ها به داخل محفظه های تعبیه شده در چهارچوب رفته و مهار می شود.
- می توان جهت بسته شدن درب از فنرهای هیدرومکانیکی خاص که مختص دربهای فوق سنگین می باشد ، نیز استفاده نمود.

رنگ آمیزی دربها :
رنگ امیزی درب چهارچوب به صورت الکترو استاتیک – اپوکسی مقاوم حریق و یا روغنی طبق طبق نیاز مشتری

Designing & Manufacturing & Installing of Special Doors


Metal,Safety& Security Doors Blast,Fire& Bullet Resistant Doors

error: Content is protected !!